N-VA wil veilig fietsverkeer langs de invalswegen van Roeselare

N-VA-gemeenteraadslid Daniel Vanden Berghe is een fervent fietser en hij kan zich bijzonder kwaad maken als de fietser aan zijn lot wordt overgelaten. Recent heeft hij de stadsdiensten gewezen op een onveilige situatie aan de Kachtemsestraat ten gevolge van het gebrek aan onderhoud van de fietspaden. Hij vroeg dat dit snel opgelost zou worden.

Het fietspad van de Kachtemsestraat ligt vlak naast een autoweg waarlangs er veel snel en/of zwaar verkeer komt. Het fietspad is niet echt vlak en ook nog in klinkers aangelegd en is daardoor alleen al minder comfortabel om op te rijden. Het is bijna voor de helft overwoekerd met onkruid. Gevolg : sommige fietsers rijden naast het fietspad, op de autoweg. Door het drukke verkeer op de Kachtemsestraat is dit een gevaarlijke situatie die het stadsbestuur best kan vermijden door een tijdig en correct onderhoud van de bermen uit te voeren.

Op de gemeenteraad heeft N-VA bij monde van fractieleider Brecht Vermeulen al herhaaldelijk gewezen op de noodzaak van veiliger fietspaden, zeker aan de invalswegen van Roeselare. Op veel invalswegen zijn er geen fietspaden, en als die al bestaan, zijn ze bijzonder onveilig of verkeren ze in slechte staat.

Nieuws over dit onderwerp