OCMW blunder 47

Op 23 november 2017

Aankoop  woning  Brugsesteenweg 129  te Roeselare in 2011.
De aankoop door het OCMW  werd als volgt gemotiveerd. “De aankoop was een opportuniteit enerzijds gezien de gunstige ligging van dit onroerend goed  en anderzijds om tegemoet te komen aan de permanente huisvestingsnoden zowel in het kader van het lokaal  opvanginitiatief voor vluchtelingen, als in het kader van de huurservice.” Deze woning was ook geschikt om grotere gezinnen op te vangen.

2017:  voorstel tot verkoop van de woning.

Onthutsende vaststelling.

In deze periode van 6 jaar werd de woning nooit meer bewoond. Een woning in goede staat heeft men  gedurende zes jaren laten verkommeren. De meerderheid van CD&V, sp.a en Groen heeft bewust nagelaten het pand te onderhouden zoals het een goede eigenaar past.

Het OCMW heeft dus ook bewust nagelaten om deze woning te verhuren. Als ze die zelf niet kon gebruiken dan kon ze die toch minstens verhuren.  Aldus  ging een opbrengst van ongeveer 30.000 euro aan onze neus voorbij.
Dit beleid werd heftig aan de kaak gesteld door de N-VA en de VLD. De meerderheid van CD&V, Sp.a en Groen wilde echter haar slecht beleid niet erkennen.

OCMW als  makelaar ?

De meerderheid wil nu zelf de leiding nemen om de buren mee te betrekken in een project voor bestemmingsontwikkeling in de Brugsesteenweg. Het realiseren van een bouwproject komt naar onze mening toe aan “projectontwikkelaars” of “bouwpromotoren” uit de privésector.  Die mensen hebben ervaring in bouwprojecten en visie in onderhandelingen.

Besluit

Laat ons hopen dat de meerderheid het roer omgooit en naar de toekomst toe een verantwoord beleid voert i.v.m. haar patrimonium zodat het geen centen kost aan de Roeselaarse bevolking. Niet meer morsen met ons belastinggeld!

Georges Decoene ,  fractieleider  N-VA in het OCMW