Nieuwe parking aan de zuidkant van de stad

Op 20 september 2018

"We willen een extra parking aan de zuidkant van de stad, vlak bij het centrum. Die parking zal heel wat onnodig verkeer uit het centrum weghalen", zegt N-VA-lijsttrekker Bart Delaere. "Daarnaast zijn we voorstander van een slim systeem dat aan de invalswegen de bezoekers via de vlotste route naar de nog beschikbare parkings begeleidt."

N-VA Roeselare wil dat de mobiliteit in Roeselare grondig wordt aangepakt. “De mobiliteitscirculatie is een ramp momenteel. Er zijn te veel files naar het centrum. N-VA wil daar een halt aan toeroepen als we mee kunnen besturen. Dit willen we aanpakken door een totaalplan rond slimme mobiliteit in te voeren. Dit zal één van de speerpunten worden van onze campagne,” aldus lijsttrekker Bart Delaere.

Voorzitter en lijsttrekker Bart Delaere van N-VA Roeselare: “We hebben in Roeselare de voorbije jaren te weinig geïnvesteerd om de mobiliteitsproblemen in onze stad op te lossen. Dit was nochtans al een groot probleem bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Dit is nu nog altijd een probleem. Meer nog, het is niet verbeterd of opgelost! Er is niets voor gedaan!”

N-VA Roeselare wil dit aanpakken door een totaalplan slimme mobiliteit in te voeren. In dit totaalplan is er plaats voor de wandelaar, de fietser, de wagen en uiteraard de hulpdiensten. Dit zal het verkeer terug vlot te trekken en voorzien we een extra parking in het centrum aan de zuidkant van Roeselare.

“Vooraleer we parkings aan de rand van de stad bijvoegen, moeten we eerst de problemen aanpakken bij de wortel en niet op goed geluk de mobiliteit proberen bij te sturen. Om te weten waar de problemen op het vlak van mobiliteit en parkings zich voordoen, moeten we eerst de oorzaak van deze problemen doorlopend detecteren. Als we deze detecteren, kunnen we deze ook bijsturen met dynamische verkeersborden waar nodig en zo de verkeersdrukte in onze stad onder controle houden. Het heeft geen zin dat auto’s de stad binnenrijden als we weten dat er files zijn.”

“Met de dynamische verkeersborden zullen we ook op een vlotte en duidelijke manier richting de centrumparkings rijden. We dienen dus geen wagens de stad in te sturen als alles reeds vast staat en de parkings reeds volzet zijn.”

“Dit alles moet gebeuren zonder dat de mensen enig besef hebben en zo kunnen we op een vlotte manier het verkeer door en rond Roeselare begeleiden met slimme oplossingen om continu de drukte in onze stad meten.”

Totaalplan slimme mobiliteit https://roeselare.n-va.be/nieuws/totaalplan-slimme-mobiliteit-als-oploss...