N-VA Roeselare dient amendement in voor zoen- en vroemzone bij De Spil

Op 26 maart 2018

Op de gemeenteraad van maart stond de goedkeuring van de omgevingswerken van De Spil op de agenda. N-VA Roeselare vindt de heraanleg geen slechte zaak, maar het vergroenen van de omgeving van De Spil mag het comfort van de bezoeker aan ons Cultuurcentrum niet verhinderen.

Het is belangrijk dat de hoofddingang van De Spil goed toegankelijk is voor de mindermobiele bezoeker. Momenteel worden vaak oudere of minder mobiele bezoekers  met de wagen tot voor de hoofdingang van De Spil gereden , en wordt er soms op het zebrapad en zeker op het fietspad stilgestaan. Dat zorgt voor gevaarlijke verkeerssituaties.

Vandaar dat het voor onze fractie een evidentie was dat hiermee rekening wordt gehouden in de plannen van de heraanleg.

Siska Rommel diende namens N-VA een amendement in, met de uitdrukkelijke vraag om een zoen- en vroemzone te voorzien bij de hoofdingang van De Spil. De meerderheid beloofde om dit met de administratie te bekijken maar deed geen beloftes.

N-VA hoopt alsnog dat de meerderheid de moed heeft om de opgemaakte plannen te wijzigen.

Siska Rommel, gemeenteraadslid