Hebben we in Beveren wel een nieuw wijkhuis nodig?

Op 27 maart 2023, over deze onderwerpen: Beveren

Met N-VA Roeselare vragen we ons af of het bedrag van 2,5 miljoen euro voor het nieuw Wijkhuis niet beter kan besteed worden in Beveren?

N-VA Roeselare is blij dat de bibliotheek van Arhus terug een plaats krijgt in het nieuw Wijkhuis.
Het is goed dat de jeugd en de Bevernaars nog steeds in de dichte omgeving naar de bibliotheek kunnen en niet verplicht tot in het centrum van Roeselare moeten gaan om een boek te ontlenen.

De huidige tijdelijke locatie van Arhus in de Beversesteenweg is ook niet slecht. De investering die Arhus hoefde te doen voor de verhuis en de inrichting kon misschien wel beter gespreid worden over een langere periode dan enkel de bouwfase van het nieuw Wijkhuis.

De Jeugdwerking +13 is tevreden met de nieuwe locatie naast Flink en Fris. Zij komen niet meer terug naar het nieuw Wijkhuis.

Met de Nieuwe deure is er een feestzaal dicht. In het centrum zijn er café’s met beschikbare vergaderzalen. De kantine van Dosko en Bevo kan eens gebruikt worden voor workshops.

Momenteel zijn er nog geen verenigingen die een vaste stek opeisen in het nieuw Wijkhuis.

We zitten op de locatie van het Wijkhuis met heel veel verenigingen dicht samen, die momenteel allemaal hun locatie hebben dicht bij elkaar, maar ook allemaal nog maar weinig uitbreidingsmogelijkheden hebben.  Wat als het nieuwe dagcentrum DC de Companie een groot succes wordt?  Wat als BEVO nog uitbreiding nodig heeft? Wat als het muzieklokaal aan vernieuwing toe is?

Binnenkort krijgen we ook het RUP Jonkerspark (huidige site VDL), waar veel ruimte en enkele historische gebouwen gaan vrij komen voor een eventueel nieuw Wijkhuis.

Daarom stellen we ons met N-VA Roeselare de vraag: “Zouden we deze 2,5 miljoen euro niet beter kunnen gebruiken in Beveren?”
Maken we de wegen naar het dorpscentrum niet beter fietsveiliger? Wordt de schoolomgeving niet beter eerst aangepakt?  kan er niets voorzien worden voor ouderenzorg in Beveren?