Benoemingen bij het Roeselaarse Zorgbedrijf?

Op 4 november 2015, over deze onderwerpen: OCMW, Zorgbedrijf

Op de Raad van Bestuur  van het  Roeselaarse ZORGBEDRIJF (OCMW)  van  woensdag 27 oktober ll.  werd het  functieprofiel  van de algemene directeur  op de agenda gezet.

Opvallend  hierbij, en ongeloofwaardig voor de aandachtige lezer, is dat volgens de statuten voor de hoogste functies in deze organisatie  blijkbaar de meest noodzakelijke DIPLOMA’S  overbodig zijn.  Voor tal van lagere functies  moeten wel de nodige diploma’s op tafel worden gelegd, hetzij  van hoger middelbaar onderwijs, hetzij van bachelor of master.

Het lijkt me logisch dat voor de functies met de hoogste verantwoordelijkheid ook  het hoogste  opleidingsniveau  en bovendien de nodige ervaring worden geëist.  Een voor die functies gepast masterdiploma (universitair) - op z’n minst - is hier méér dan wenselijk.

De meerderheid van CD&V, sp.a en Groen vindt een basisdiploma van niveau voor de hoogste functies bij het Roeselaarse Zorgbedrijf helemaal niet nodig! Wat moeten we daarachter zoeken? Uitleg ten gronde  ontbreekt.  Eerlijke logica?

Georges Decoene, fractieleider N-VA in de Raad van Bestuur van het OCMW