Nieuwe N-VA-voorzitter wil ledental opkrikken

Op 19 april 2011

Mieke Van Hootegem neemt de fakkel over van Koen Demon, die wel nog in het bestuur van N-VA Roeselare blijft zetelen. Van Hootegem ziet twee belangrijke uitdagingen in haar functie. N-VA Roeselare telt circa 200leden en de partij wil dat aantal de komende maanden aanzienlijk opkrikken. Bovendien moet de nieuwe ploeg de goede uitslag van N-VA bij de federale verkiezingen van juni 2010 zien te verzilveren bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. 'N-VA heeft de wind in de zeilen, maar we mogen niet gaan zweven. De overwinningsroes houdt immers het gevaar van overschatting in. Daarom moeten wij nu in eerste instantie de partij versterken en verder uitbouwen', vindt de nieuwe voorzitster.

Met Frederik Declercq telt N-VA momenteel slechts één gemeenteraadslid in Roeselare, maar het is aannemelijk dat dat er na de volgende gemeenteraadsverkiezingen meer zullen worden.

Kartel met CD&V?

Een kartel met CD&V, zoals in een aantal andere gemeenten, lijkt er in Roeselare voorlopig niet in te zitten, al laat N-VA zich opvallend lief uit over CD&V-Roeselare. 'Roeselare gedijt niet slecht, maar het is de vraag of Roeselare voldoende klaar is voor de toekomst', klinkt het.

De komende maanden wordt aan het verkiezingsprogramma gesleuteld en N-VA wil daarin onder meer van de aanpak van de vergrijzing een prioriteit maken. (MTY)