Installatie nieuw partijbestuur

Op 1 maart 2011

Op 19 februari 2011 verkozen de Roeselaarse leden van de Nieuw-Vlaamse Alliantie een nieuw afdelingsbestuur. Elke drie jaar worden alle bestuursniveaus van de N-VA vernieuwd.

Voor N-VA Roeselare werd Mieke Van Hootegem als voorzitter verkozen.
Ze neemt de fakkel over van Koen Demon die de partij gedurende twee mandaten vastberaden heeft geleid. Koen blijft evenwel volop actief in het afdelingsbestuur.
Hans Vanhaute werd bevestigd in de functie als ondervoorzitter. Marc Declercq werd als lid in het arrondissementeel bestuur herverkozen en Inés Vandewoestijne werd verkozen als lid van de nationale partijraad. Het bestuur bestaat verder uit 10 bijkomende bestuursleden, waaronder gemeenteraadslid Frederik Declercq en communicatieverantwoordelijke Jurgen Verstraete.

Tot de taken van de afdeling behoren onder andere:

• het uittekenen van de politieke lijn op gemeentelijk vlak
  • de lokale benkendmaking van gemeentelijke, provinciale en nationale partijstandpunten
  • het organiseren van activiteiten op gemeentelijk vlak
  • de werving van nieuwe partijleden en de hernieuwing van bestaande lidkaarten
  • de leden actief betrekken bij en informeren over de partijwerking, onder meer door het organiseren van ledenvergaderingen
  • de voorbereiding van de volgende gemeenteraadsverkiezingen (campagneplan, kandidatenlijst, verkiezingspropaganda, financiering, ...)
  • de voorbereiding van de provincieraadsverkiezingen in samenwerking met de andere afdelingen binnen het kiesdistrict en met het arrondissementeel bestuur