Er is een verschil tussen wat je zegt en wat je doet.... of net niet doet.

Op 19 december 2013

Foto van kerstbord

Vrijdag 13 december viel het me op dat NV Parkeren enkele borden had geplaatst om de wagen naar de centrumparking te verwijzen. Spijtig genoeg niet de veel goedkopere Moermanparking maar daarvoor is het ook een commercieel bedrijf natuurlijk. Het bord die in op de foto ziet staat of stond inmiddels op het kruispunt van de Zuidstraat en het Sint-Michielsplein. Er zijn twee zaken verkeerd aan dit bord.  Ten eerste werden de borden terug zonder vergunning geplaatst. In maart hebben we de bevoegde diensten en schepen hier al op gewezen en heeft men dan vlug retroactief een vergunning gegeven om de geplaatste borden te vergunnen. Terug maakt men dezelfde fout. Erger nog men beweert terug dat er geen vergunning nodig is.

Maar veel erger is het feit dat dit bord het zicht wegneemt van de wagens en fietsers die vanuit de zuidstraat komen. Aangezien
verkeersveiligheid een prioriteit is voor het stadsbestuur dacht ik
dat een melding aan de verantwoordelijke mobliteit en de verantwoordelijke schepen voldoende was. Ik stuurde hen de vrijdag morgen een mailtje met de foto en de uitleg van de onveilige situatie. De maandag was er nog geen reactie dus gaf ik het door aan de politie. Deze hadden de melding de dinsdag nog niet ontvangen vanuit de stadsdiensten. Vooer een beleid die verkeersveiligheid voorop stelt lijkt het me toch niet echt een prioriteit.

De politie heeft dan maar zelf opdracht gegeven om het bord te
verwijderen wegens belemmering van het zicht.

Het parkeerbedrijf krijgt nu al vrij spel van de stad. Wij houden ons hart vast voor volgende maand waar de meerderheid de aanpassingen van het parkeercontract zal voorleggen. We weten nu al dat ze nog meer bevoegdheden willen geven aan het parkeerbedrijf.

Filiep Manhaeve
Gemeenteraadslid