Dankzij N-VA een jaar langer GRATIS ZWEMMEN

Op 16 december 2009

N-VA Roeselare blijft zich inzetten voor een kind- en gezinsvriendelijk Roeselare.

Enerzijds door te streven naar een zo comfortabel mogelijke en aantrekkelijke stad voor elke inwoner en bezoeker in het algemeen en voor kinderen gezinnen in het bijzonder. Vandaar ook ons streven naar meer en betere openbare toiletten en naar verversaccommodaties voor baby’s. Een voorstel dat reeds goedgekeurd werd in de gemeenteraad en stilaan praktische vorm moet aannemen.

Anderzijds zet N-VA zich in voor een voor iedereen betaalbaar Roeselare. Zeker voor de inwoners die via een veel te hoge gemeentebelasting al meer dan voldoende bijdragen aan de stadskas. Op de gemeenteraad van 16 november kwamen de toegangstarieven voor het Spillebad reeds ter sprake. N-VA Roeselare had en heeft het moeilijk dat die niet bepaald gezinsvriendelijk zijn. Bovendien maakte ons raadslid, Frederik Declercq, het bestuur er toen attent op dat zelfs het gratis zwemmen voor kinderen jonger dan 5 jaar niet meer opgenomen was in de nieuwe tarifering. Dit werd toen afgedaan als onbelangrijk als zou het enkel over de wijzigingen gaan.

Blijkbaar toch niet zo’n detail aangezien het gratis zwemmen voor kinderen tot 5 jaar als apart punt op de gemeenteraad van maandag 15 december jongstleden geagendeerd werd. Raadslid Frederik Declercq was uiteraard groot voorstander en stelde zelfs meteen voor deze leeftijd op te trekken tot 6 jaar, conform de ons omringende gemeenten. Een voorstel dat zowel door meerderheid als oppositie positief onthaald en dus unaniem aanvaard werd. De bevoegde schepen stelde uitdrukkelijk dat het zwembadreglement in die zin zal worden aangepast vanaf 1 januari 2010.

N-VA Roeselare is dan ook heel tevreden dat dankzij haar voorstel heel wat kinderen een jaar langer gratis toegang krijgen tot het zwembad. Dit bovendien op een leeftijd waarop heel wat kinderen leren zwemmen.