Daniël Vanden Berghe vervoegt N-VA Roeselare

Op 14 maart 2012

Ik kan U hier opnieuw meedelen dat N-VA Roeselare niet bij de pakken blijft zitten en dat we U met gepaste trots een nieuwe kandidaat willen voorstellen : Dhr. Daniël Vanden Berghe !

Meneer Vanden Berghe is U waarschijnlijk niet onbekend: in een vorig leven was hij mandataris bij de open VLD.  Daniël heeft de open VLD verlaten omdat hij zich niet langer kan vinden in de wijze waarop de nationale partijleiding de recente regeringsvorming heeft onderhandeld: door finaal te landen met een voor Vlaanderen absoluut ontoereikend resultaat.

Daniël Vanden Berghe is ondernemer, maar is ook bekend als voorzitter van de Volleybalclub KNACK ROESELARE, welke hij sinds 8 jaar leidt.

Hij stond 7 jaar lang al aan het hoofd van de Sportraad in Roeselare.  Sport vormt de rode draad in zijn leven o.a. door zijn jarenlange voorzittersschap van de gymclub Flink en Fris.  Hij beschikt over een uitgebreid lokaal netwerk en heeft in ieder geval ook relevante en doorgedreven politieke ervaring: hij zetelde immers van 2000 tot 2006 als OCMW-raadslid van Roeselare .

In 2006 werd hij (vanop de voorlaatste plaats!) opnieuw verkozen, maar stelde zijn mandaat ter beschikking, om vervolgens een mandaat binnen het OCMW van Roeselare op te nemen. Hier bouwde hij sindsdien een uitgebreide dossierkennis op.

De afdeling N-VA Roeselare verwelkomt Daniël met open armen: hij is een waardevolle aanvulling binnen ons gedreven team!

persconferentie 14 maart 2012