Compensatie gevraagd voor handelaars die restafvalzakken te koop aanbieden

Op 15 januari 2014

Vrij recent werd beslist de prijs van de huisvuilzakken binnen onze regio op te trekken. Hiermee sneuvelde niet alleen de verkiezingsbelofte de lasten niet te verhogen maar ook een stukje dienstverlening.

 

Ondanks de communicatie die werd gevoerd aangaande het invoeren van de nieuwe restafvalzakken blijven vele burgers met vragen zitten. Lokale handelaars werden de afgelopen weken dan ook overstelpt met vragen hieromtrent, dit met tijdsverlies en enige irritatie tot gevolg wetende dat de handelaar zelf aan de verkoop van de zakken zelf niets verdient doch wel dient te investeren in de voorraad. Het opnemen van het product in het verkoopsassortiment betekent een extra dienstverlening naar de klant toe die enkel rendeert als die laatste bij zijn of haar bezoek meer koopt dan enkel…restafvalzakken.

 

Het gegeven dat onze eigen stadsdiensten niet meer instaan voor de effectieve verkoop en bijgevolg de daaraan gekoppelde consequenties (financieel, administratief, tijdsbesteding…) volledig doorschuift naar de handelaars stemt tot nadenken wetende dat steden en gemeenten hieraan goed verdienen…( Waarom trouwens geen zakken verkopen op vb. onze recyclageparken?).

 

In dit kader richtten wij een schrijven aan de voorzitter van MIROM met de vraag om n.a.v. de “ongemakken” die de overgangsperiode met zich reeds meebracht en nog zal meebrengen te voorzien in  een compensatie naar handelaars toe die momenteel fungeren als “infopunt restafvalzakken”.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is