"We staan te popelen"

Op 17 april 2011

Het partijbestuur van de lokale N-VA afdeling is vernieuwd.  De 49-jarige exportmanager Mieke Van Hootegem is de nieuwe voorzitter en Marc Declercq en Inés Vandewoestijne zetelen voor N-VA Roeselare in de nationale partijraad.  Het vernieuwde bestuur zit met het hoofd al volop bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2012.  "Bij de federale verkiezingen van 13 juni vorig jaar kwam de N-VA verrassend als grootste partij in Roeselare uit de bus", vertelt voorzitter Mieke Van Hootegem.  "Heel wat mensen meldden zich de voorbije maanden spontaan aan om lid te worden.  Dit geeft het bestuur vleugels, maar we gaan zeker niet zweven.  Wel willen we de overwinning van 2010 consolideren en de partij met de hulp van al die enthousiaste mensen versterken.  We bereiden dus volop de gemeenteraadsverkiezingen voor.  De komende maanden volgt een analyse van de situatie in Roeselare.  Tegen het najaar willen we dit plaatje rond hebben en zo een programma opbouwen voor een Roeselare dat klaar is voor de 21e eeuw.  Roeselare gedijt momenteel niet slecht.  De vraag moet echter gesteld worden of dit het resultaat is van de jarenlange CD&V-hegemonie dan wel of het dankzij de noeste Roeselarenaar zelf is.  Het komende jaar wordt er een van grote uitdagingen.  We staan te popelen!"

bestuursfoto_dezondag