Respect op de Roeselaarse kerkhoven!

Op 1 november 2020, over deze onderwerpen: Herdenking, Erfgoed, Geschiedenis, Kerkhoven
Beeld Oude Stedelijke Begraafplaats Roeselare_2

N-VA Roeselare wil respect op de Roeselaarse kerkhoven!

Op de Roeselaarse begraafplaatsen liggen gestorven familieleden en vrienden. Onze overledenen verdienen het nodige respect.
Op sommige begraafplaatsen in Roeselare wordt de rust helemaal niet gerespecteerd en dat getuigt niet van respect voor onze overledenen. Er worden immers tal van recreatieve activiteiten toegelaten. Dit kan gaan van fietsen, picknicken tot het spelen van een partijtje city-golf met familie, vrienden of collega’s. Wie het graf van een overledene wil bezoeken moet soms uitkijken dat hij of zij niet omvergereden wordt door een fietser. Het kan ook gebeuren dat je een verdwaald golfballetje tegen je hoofd krijgt. Of je kan meedansen op een of ander beat die over de begraafplaats klinkt. Samenscholingen zijn er schering en inslag; lege bierblikjes en vuilnis worden achteloos achtergelaten.
Op onze begraafplaatsen moet er geen ruimte zijn voor recreatieve activiteiten. Onze overledenen verdienen rust en respect. Op al onze begraafplaatsen kunnen dan ook de nodige troostplekken gerealiseerd worden, ook voor doodgeboren kindjes, onze Sterrenkinderen.

Lieve Lombaert
Gemeenteraadslid en politieraadslid N-VA Roeselare