Onveilige oversteekplaatsen.

Op 14 december 2020, over deze onderwerpen: Mobiliteit

In de lopende gemeenteraad kwam Justine Pillaert net tussen rond onveilige oversteekplaatsen. Alle zebrapaden werden in kaart gebracht door de gemeente. Diverse keren in het verleden werd dit door ons gevraagd (november 2019, mei 2020, september 2020). Werd er rond verlichting en veiligheid ook gewerkt? Werd in kaart gebracht hoe dat ermee staat? Al dan niet met input van de inwoners via bvb 1788.
Schepen Coppé was goed op de hoogte van onze vorige interventies voor dit onderwerp. Deze zomer werd dit afgewerkt en werd een actieplan opgebouwd. Screening; verlichting, toegankelijkheid voor oa borduren, blindegeleiding, parkeren binnen de 5 meter, staat van de markeringen. We krijgen diverse cijfers te horen. Wat markeringen betreft zijn er 256 in orde, 144 moeten nog bijgeschilderd worden.
Als N-VA zijn we blij dat dit door het stadsbestuur goed aangepakt werd op diverse niveaus en er een concreet actieplan is om dit te verbeteren. Enkel het betrekken van de omwonenden lijkt ons nog een aanmerking te zijn.