Komt er een knip in de Honzebroekstraat?

Op 20 november 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Komt er een knip in de Honzebroekstraat?

Volgend jaar start van de aanleg van de fietserstunnel onder de R32 thv de Honzebroekstraat.
 Bij de voorstelling van het plan “Godelieve leeft” werd daaraan gekoppeld dat er dan een knip zou volgen in de Honzeboekstraat net voor Varendijkhof.

De N-VA fractie is tegen deze knip is.  De knip zal ervoor zorgen dat de bewoners vele kilometers zullen moeten omrijden om bvb naar school, de bakker, de apotheker, kapper of de krantenwinkel in de buurt te gaan. Op de gemeenteraad van 20 november stelde gemeenteraadslid Siska Rommel, zelf bewoner van de Godelieveparochie, hierover een vraag op de gemeenteraad.

De vorige schepen van mobiliteit kan je de “knip”-schepen noemen. Zij vond de knip een goede maatregel.

De bewoners van de Godelieveparochie en in het bijzonder uit Varendijkhof zijn unaniem gekant tegen deze knip.  De huidige schepen van mobiliteit bevestigt dat de knip er zal komen, maar de knip zou eventueel iets verder (dus na Varendijkhof) aangelegd worden. Hij zal hiervoor in overleg gaan met de bewoners van de laatste 5 huizen van de Honzebroekstraat.

De knip zal er sowieso voor zorgen dat de Brugsesteenweg en de Hoogleedsesteenweg, die nu reeds oververzadigd zijn, nóg meer belast zullen worden. Het is nu reeds aanschuiven aan de verkeerslichten op de R32 richting Hoogleedsesteenweg. Siska haalde aan dat er een betere afstemming van de verkeerslichten absoluut noodzakelijk is. Ook een betere doorstroming op de Brugsesteenweg is een must.