N-VA wil stadswijk terug op kaart te zetten: “Krottegem wordt meer vermeden dan bezocht” - Nieuwsblad

Op 24 april 2017

Een andere plaats voor de moskee, geen knip in de Jules Lagaelaan en de aanpak van drugsgebruik. Het zijn slechts enkele van de actiepunten die N-VA Roeselare graag zou doorvoeren in Krottegem.

“Dat Krottegem als buurt in Roeselare vaak over het hoofd wordt gezien en nu eigenlijk meer vermeden dan bezocht wordt, kan voor ons niet langer door de beugel”, zegt Bart Delaere, voorzitter van N-VA Roeselare. Daarom komt de partij met een ambitieus plan om van de wijk weer een mooi en aangenaam deel van de stad te maken.

Zaterdag verspreidden ze folders met 25 actiepunten op vlak van onder meer mobiliteit, veiligheid en wonen. “We willen het autoverkeer herinvoeren rond het station en de knip in Jules Lagaelaan ongedaan maken”, vertelt gemeenteraadslid Siska Rommel. “In de Ardooisesteenweg moet een fietspad komen en er is een fietstunnel onder de sporen nodig tussen de Leenstraat en de Spanjestraat. Krottegem mag niet langer fysiek afgesneden zijn van het stadscentrum.”