N-VA Roeselare wil knip ongedaan maken en moskee in Krottegem op andere plaats - KW

Op 24 april 2017

N-VA Roeselare heeft een visienota voor de wijk Krottegem opgesteld. Daarbij willen ze de mobiliteit verbeteren door de knip in de Jules Lagaelaan ongedaan te maken. De moskee zit dan weer niet op de juiste locatie.

"Dat Krottegem als buurt in Roeselare vaak over het hoofd wordt gezien en nu eigenlijk meer vermeden dan bezocht wordt, kan voor N-A Roeselare niet langer door de beugel", vertelt N-VA-voorzitter Bart Delaere. Daarom hebben ze een visie opgesteld met 25 actiepunten verspreid over vijf thema's. Zaterdagvoormiddag hebben ze in de hele buurt een folder verdeeld met verduidelijking.

"Op mobiliteitsvlak willen we dat er opnieuw verkeer rond het station wordt toegelaten", vertelt Siska Rommel. "We willen de knip aan de Jules Lagaelaan ongedaan maken en traag verkeer voor het station moet opnieuw mogelijk zijn. Het station is immers een belangrijke verkeersas in Roeselare." Tussen de Leenstraat en de Jules Lagaelaan willen ze dan weer een fietserstunnel, zodat de fietsers en voetgangers de drukke rotonde aan de brandweer kunnen vermijden.

"De moskee in Krottegem bevindt zich nu in de Spinnersstraat, maar dat is niet de juiste locatie. Op vrijdag zorgt het vaak voor heel wat overlast door de vele bezoekers. We zijn niet tegen een moskee, die moet zeker kunnen in Roeselare, maar niet daar en ook niet in de Tramweg, waar de moskee eventueel naartoe zou trekken. We zijn ervan overtuigd dat er nog mogelijkheden zijn in de stad", stelt Brecht Vermeulen.

Ook voor de veiligheid hebben ze een aantal concrete plannen. "Drugshandel en -gebruik zijn schering en inslag in Krottegem. Dat is niet meteen promotie voor de buurt. Hier opteren wij voor een strenger optreden. Dat geldt trouwens voor het volledige grondgebied Roeselare. Ten slotte moeten er nog meer camera's komen, voor een veiligere en sociale buurt."