Kunstgrasveld voor HRC en speelveld voor rugby RSL

Op 8 mei 2017

Kunstgrasveld voor HRC en speelveld voor rugby RSL

EINDELIJK !!!  N-VA heeft aan het stadsbestuur verschillende keren een oplossing gevraagd voor de  jonge maar snel  groeiende Roeselaarse hockeyclub en de recent opgerichte rugbyclub, die dringend een kwalitatief speelveld nodig hadden.  Op de meerjarenbegroting was er wel een budget ingeschreven voor 2017, maar de modaliteiten waren blijkbaar nog niet rond.

Gemeenteraadslid Siska Rommel ‘N-VA) : “N-VA is bijzonder tevreden dat er een akkoord werd gemaakt tussen de stad en Onze Kinderen om een gedeelte van de sportaccomodatie in erfpacht te krijgen, en een gedeelte in huur.  Met de investeringssubsidie aan de sportclubs kunnen zij nu zelf instaan voor de aanleg van een kunstgrasterrein voor de hockeyclub en een speelveld voor de rugbyclub. Het is door het aandringen van de sportclubs en door de vele tussenkomsten van de gemeenteraadsleden dat deze clubs vanaf september op een splinternieuw terrein zullen kunnen spelen”.

Daarnaast krijgen ook de voetbalclubs KSV Roeselare en Dosko Beveren een investeringssubsidie voor de aanleg van een kunstgrasspeelveld.

N-VA verdedigt en steunt dergelijke investeringen volop, zodat de Roeselaarse sportclubs zich voort kunnen ontplooien!

Siska Rommel

N-VA gemeenteraadslid